Jakelujuniorit Oy

Suora löytää kuntoilijat

Kuntoilu on ajan trendejä ja kuntosaleja on jopa valittavaksi asti joka taajamassa. Asiakashankinta vaatii tehokasta markkinointia, mutta siihen ei suurten ketjujen ulkopuolisilla aina ole resursseja. Suora ja Helsingin Jakelu-Expertit Oy ovat kivenlahtelaisen Becomen ratkaisu.

Asiakkaamme tulevat lähinnä Kivenlahdesta, joten hyvä suoramarkkinointi toimii parhaiten. Olemme laskeneet, että esimerkiksi Länsiväylä-lehden etusivulla olevan mainoksen hinnalla saamme noin 15 000 kappaleen suoramainoksen jakelun omalle alueellemme, kertoo kuntokeskusjohtaja Jenni Nordström.

Me olemme valinneet paikallisuuden. Ympäristössä, esimerkiksi Espoonlahdessa, on useita vahvoja ketjusaleja, joilla on paljon enemmän markkinointivoimaa. Meidän ei kannata lähteä kilpailemaan heidän kanssaan.

Kävijät on löydettävä

Becomessa on noin 1 200 – 1 400 kävijää. Monet ovat vakituisia, mutta kuntoilu on Jenni Nordströmin mukaan myös kausiluontoista, joten monet asiakkaat on heräteltävä ja löydettävä aina uudelleen.

Keskimäärin toteutamme markkinointi-iskun kerran kuukaudessa, mutta eniten voimia laitamme kevääseen ja syksyyn.

Olemme myös todenneet, että parhaan tehon saa, jos toistaa. Ensimmäinen saattaa unohtua, mutta kolmas saa ihmiset toden teolla liikkeelle.

Talon yläkerrassa toimiva Become on viihtyisä ja valoisa sali, joka tarjoaa mahdollisuudet moninaiseen liikuntaan yksin tai osaavien ohjaajien opastuksella. Asiakkaat ovat tyytyväisiä vuonna 2013 naisten salista yleissaliksi muuttuneeseen kuntokeskukseen.

Naisten salina asiakkaita oli 700 ja puoli vuotta  muutoksen jälkeen jo 1 300. Siitä voi kiittää onnistunutta suoramarkkinointia. Sen lisäksi pitää kiittää SSM:n Helsingin jakelusta huolehtivaa Helsingin Jakelu-Expert Oy:ta. Pienenä yrityksenä me olemme melkein aina myöhässä materiaaliemme kanssa, mutta aina he pystyvät joustavuudellaan lähes käsittämättömiin suorituksiin  ja saamaan mainoksemme toivotusti jakeluun, Jenni Nordström toteaa.